Ommetje-Eext 9

089 Het gaat mijn hondse maatje niet meer zo van harte af, onze gezamenlijke wandelingen. Hij vindt het op zich nog wel gezellig en loopt me dan ook met enige regelmaat voor de voeten om terloops een aai over zijn bol op te halen, maar het echte kilometers vreten hoeft van hem niet zo nodig meer. Steeds zodra er zich een zijdelings bospad voor doet dat zoals hij weet sneller naar huis toe zal leiden, probeert hij mij met zijn kop dwingend en duwend tegen mijn benen die kant op te dirigeren. Maar daar trap ik niet in. Rechtsom gaat het bij de wegwijzer dus niet worden… 080 Mijn laatste (paddenstoelen) ommetje Eext dateert al van november vorig jaar. Schande, maar drukke werkzaamheden verhinderden tot nog toe mijn afreizen naar het Noorden. Echter onverwacht (en ongewild)  diende er zich nu toch de gelegenheid aan, die ik uiteraard wel dankbaar aangreep. Na een intensief half jaar in Mokum bleek ik prompt dan ook bijna vergeten hoe mooi het hier aan de rand van de Hondsrug eigenlijk kan zijn.

Overweldigend al die frisgroene kleuren en zuivere boslucht van Landgoed Terborgh in zijn intens vredevolle rust en stilte. En iets verderop in het weiland geniet zichtbaar loom een kudde paarden tevreden van de zon. Wat ben ik toch een bofkont dat ik zo in afwisseling van beide compleet verschillende werelden kan genieten… 104

9 thoughts on “Ommetje-Eext 9

  1. Mooie foto’s weer van het Drentse land.
    Ik voel helemaal met je hondse maatje mee. Nergens goed voor, die lange wandelingen, lekker tijdens of na een korte kuier op een bankje zitten is minstens zo fijn en veel minder vermoeiend. 🙂

Geef een reactie

