De held van het veld (Jubileumuitgave)

012-tenue

Omgeven door ‘reuzen’ en met een vele maten te groot shirt bij iedere stap fladderend om het iele postuur, kwam de spits van het team van het Friese Talant met zelfverzekerde tred het voetbalveld op. De aanvankelijke scepsis bij tegenstander en publiek over Klein Duimpje en zijn voetbalkwaliteiten sloeg tijdens de wedstrijd echter al rap om in onverholen ongeloof. Met zijn gecontroleerde aannames van de lange diepte- en breedtepasses, snelle verrassingsaanvallen en schijnbewegingen en loepzuiver gerichte schoten op het doel van de tegenstander liet deze getalenteerde spits overduidelijk zien dat er met hem niet te spotten valt.

Maar liefst drie keer in deze zinderende match gaf hij de keeper het nakijken en groeide hij uit tot topscorer en Man of the Match. Het hem toegekende ererondje over het veld met de Kampioensbeker triomfantelijk hoog in de lucht onder luid gejuich en applaus van teams en toeschouwers, was dan ook niet meer dan verdiend. Mijn jongste zoonlief met meerdere chronische aandoeningen en een mentale beperking, bewijst maar weer eens dat een beetje talent in combinatie met genoeg wilskracht en doorzettingsvermogen tot ongekende prestaties kan leiden.

teamfoto

Vandaag precies een jaar geleden plaatste ik hier bij WordPress mijn eerste blogje. Inmiddels ben ik honderdzesenzeventig berichten verder en is mijn blog zeventienduizend-vierhonderdtweeënvijftig keer gelezen of bekeken. Dank aan alle inspirerende mede-bloggers en fotografen, volgers, stille lezers en reageerders! Ter gelegenheid van deze speciale dag, naast een denkbeeldig virtueel gebakje, dit inspirerende blogje over mijn speciale jongste zoon.

15 thoughts on “De held van het veld (Jubileumuitgave)

  1. Mooie actiefoto’s van Jonathan! En meer dan verdient! en je eerste jaar op WordPress, ik volg je blog met plezier en dankzij jou ben ik ook een blog begonnen. Ik hoop nog lang van je blog en fraaie foto’s te mogen genieten!

Geef een reactie

