De GoGo’s van Amsterdam Nieuw-West

gogo-amsterdam-nieuw-west-058

Deze grappige groene elektrische autootjes zijn een soort taxi, en het alternatief voor de aangekondigde bezuinigingen van het Openbaar Vervoer in dit stadsdeel. Ze rijden nu sinds een week op vijf vaste routes door de wijken en je kunt ze overal langs die route aanhouden om voor twee euro mee te rijden naar waar je wezen wilt. Het is een proef van drie jaar, daarna wordt besloten of- en hoe het project commercieel verder gaat. Het mes snijdt aan twee kanten, want de wagentjes worden bestuurd door mensen van een leer-werkbedrijf. Op deze manier doen zij ervaring op als chauffeur. Uiteraard hebben ze dan al wel een rijbewijs.

17 thoughts on “De GoGo’s van Amsterdam Nieuw-West

  1. In mijn stadsdeel is de Gcab gestart.
    Dit als zoveelste poging om de snorders weg te concurreren.

    Ik heb er weinig vertrouwen in.
    Of is dat teveel gesproken als een ras-pessimist?

    Vriendelijke groet,

    • Voorlopig zie ik de GoGo’s voornamelijk geparkeerd staan, ‘toevallig’ op die plaatsen waar het gezellig en goed vertoeven is. Volgens mij was het de bedoeling dat je ze rijdend langs de routes aan kunt houden. Hoelang je daar op deze manier dan staat te wachten als ze niet van hun plaats af komen… Mijn aanvankelijk optimisme is tanende… 😉

    • Ja daar zeg je wat. Maar ik denk dat de etnische bevolkingsgroep die hier in meerderheid woont sowieso geen gebruik zal maken van een gewone taxi om hun boodschappen te gaan doen op de markt. Ik zie ze hier tenminste nooit rijden. Geen concurrentie dus in dit geval…

Geef een reactie

