Ommetje Eext 6

Hoewel meivakantie vorige week was het verbazend stil op ons Ommetje Eext. Oké, het had behoorlijk geregend, er was wat bagger hier en daar op het karrenpad, en het zonnetje liet het (nog) even af weten. Maar de temperatuur was heel aangenaam en het waaide niet. Dus hop de wandelschoenen aan en gaan! Het bos ruikt zo heerlijk fris na een bui.

Verbazend zoveel paddenstoelen als we tegenkwamen op Landgoed Terborgh. Gevolg van de kwakkelwinter en hoge luchtvochtigheid zeker. Dit is maar een bescheiden impressie, het merendeel van de paddenstoelenfoto’s is jammer genoeg mislukt. De focus van mijn camera lag kennelijk verkeerd, waardoor naderhand het doel wazig en de achtergrond scherp bleek. Waarom dat ineens zo is begrijp ik dan weer niet zo goed. Mijn toestel doet soms gewoon heel eigenwijs zijn eigen ding. Uiteraard niet mijn schuld.

Bas had er in ieder geval zin in, in zijn speurtocht naar onbekende paden. En onze fietsen ook. Totally in love…

14 thoughts on “Ommetje Eext 6

  1. Fraaie foto’s emily, Qua focus heb ik precies het zelfde, ik zal toch wat advies gaan inwinnen bij de winkel waar ie vandaan komt. En wow,bij jullie is het behoorlijk nat! Hier valt tot mijn verbazing al een tijdje erg weinig, vanmorgen even maar dat was het dan.normaal zo terugkijkend op de jaren dat ik hier woon,is het hier vaak veel natter! Bijvoorbeeld 2012 was hier echt nat. Er zal vast gauw een tijd komen dat de schade word ingehaald. Xx

  2. Het is omdat het blad zo frisgroen is, anders had het een serie uit oktober 2013 kunnen zijn …
    Ik heb hier ook diverse paddenstoelen gezien de afgelopen week, maar ik probeer ze maar te negeren. Ik richt mijn camera in deze tijd van het jaar liever op andere zaken. Maar jouw foto’s zijn mooi, dat dan weer wel.

    • Klopt hoor Jan, het slaat helemaal nergens op die paddenstoelen in dit seizoen. Hoort niet, een licht gevoel van irritatie maakte zich over mij meester. Maar ze zijn TE mooi… 😉

Geef een reactie

