Ommetje Eext 5

Na een periode van chaos en drukte in de stad en in mijn leven is het heerlijk weer even in Eext te verkeren. Hoewel de boeren op hun tractoren druk zijn met het in het gereed brengen van het land, is de vlakte leeg en kaal en de stilte overweldigend. Met volle tuigen adem ik de zuivere Drentse lucht en verjaag voor nu de stress en muizenissen. Toch is ook de natuur hier al weer druk aan het werk. Hoewel altijd wat later dan in het westen, zien we tijdens mijn ommetje ook rond Eext Β het eerste groen en knoppen van blad en bloemen voorzichtig ontluiken. Ieder jaar weer even indrukwekkend.

12 thoughts on “Ommetje Eext 5

  1. Katjes doen het altijd goed.

    Ik had vroeger een collega, toen ik bij de Gasunie in Groningen was gestationeerd, en die woonde in Tweede Exloermond. Ik ging graag met wandelen daar. Eerst ging hij altijd alleen, hij heeft geen partner, maar daar schrokken de vrouwen in het bos van. Mannen alleen, dat mag wel in het bos maar dan moeten ze wel een hond meenemen. Mijn vriend hield niet van honden dus vroeg hij mij vaak voor een stoere wandeling. De omgeving is naastgelegen en ook schitterend.
    Ik heb met hem later ook nog een garage gebouwd naast zijn huis. Hij had eerst een vriendinnetje genomen voor de Gamma korting en toen een cursus metselen gedaan en toen hebben we hem samen afgebouwd.
    Goed dat ik dit blog tegenkom, ik moet er nodig weer eens heen.

    • Borger, Odoorn, Exloo, Valthe en omstreken zijn mij bekend, ik heb daar voorgaande jaren een aantal keren gewandeld met routes van Ontrack. Heel mooi inderdaad. Ik heb als wandelmaatje dan zelf een grote hond mee, dus dan schrikken de mannen van mij. Zo kan het natuurlijk ook πŸ˜‰

      Inmiddels woon ik weer in Amsterdam, maar logeer nog regelmatig in Eext. Drenthe is zo mooi… Hoewel een ras Mokumse heb ik er mijn hart wel aan verloren.

      Leuk dat je reageerde en Wandelze!

Geef een reactie

