Dwars gepeupel

amsterdam-nieuw-west-033

Het  modernistisch symmetrisch gelijnde architectonisch hoogstandje ten spijt doen bewoners toch hun eigen ding en slepen hun geveltuintjes, tuinmeubilair en afvalcontainers gewoon aan de straatkant naar buiten. Echter de achtertuintjes die er aan iedere woning standaard liggen, ogen verwaarloost en verlaten. Ook hier laten mensen zich niet voorschrijven ergens te gaan zitten waar ze dat niet willen. Het zal er zomers in het zonnetje vast Hollands gezellig zijn tussen de buren.

11 thoughts on “Dwars gepeupel

  1. Ja, dat doe je mooi! Je foto is bijna vierkant, dus je hebt er een stuk afgeknipt. Is OK zolang je maar genoeg overhoudt. Mensen zoeken nu eenmaal de zon op en als die aan de voorkant staat… Je verdiept je in hoe mensen leven. Dat is fijn om te lezen en bekijken!

    • Dank je Blewbird! Mensen boeien mij ja, daar heb je gelijk in. Heerlijk om dan weer in Amsterdam te zijn…

      (Als je nog even doorklikt naar het item zelf, zie je dat er niks geknipt is aan de foto. Dat je het op de voorpagina bijna vierkant ziet, ligt aan de weergave van het blogthema. 😉 )

          • Je hebt een goed ‘oog’, dus dat verbaast mij niets. Ik heb al veel verschillende thema’s geprobeerd. Vind mijn foto’s belangrijk, maar ze moeten ook weer niet te groot op het scherm.

            • Nee precies. En op zich vind ik zelf de lay-out van mijn huidige thema heel mooi, ook vanwege de mogelijkheid de foto’s gezamenlijk in een galerie te presenteren. Enfin, we zijn er allebei nog niet helemaal uit dus. En het moet ook weer geen halszaak worden hé… 😉

  2. Weet je, dat je in/van de natuur foto’s maakt, ach dat ligt erg voor de hand. Het is al gauw een voltreffer; de natuur op zich is fotogeniek. Natuur(!)lijk gaat het om kijken en op het juiste moment afdrukken, maar je hebt heel snel een aaahhh- en ooohhh-effect. Dat je dat kunstje ook flikt in de stad, vind ik klasse! Je kijkt met het oog van de kunstenaar. (Of zei ik dat al eens?)

    • Ja je vervalt in herhalingen. Maar in dit geval kan ik het niet vaak genoeg lezen. 😉

      Ik zal je verklappen; In eerste instantie was dat gebouwen fotograferen noodgedwongen, in Amsterdam ben je immers gauw klaar met de natuur. Maar inmiddels begin ik het onverwacht steeds leuker te vinden… (En zo valt uiteindelijk alles op z’n plaats 🙂 )

  3. Dat zal dan zeker weten nog meer leuke foto’s en verhalen opleveren straks! Deze alvast is ook weer super en je hebt in je nieuwe woonomgeving al aardig je draai gevonden.gaat u alstublieft zo voort! Mij doe je er in ieder geval een groot plezier mee.

Geef een reactie

