Veilig

De wijk zichtbaarder maken door interessante kunst van internationale kunstenaars ten toon te stellen, is het doel van buurt initiatief Tales of the Nine. En dat dan in het openbaar, bijvoorbeeld als muurschildering op de bakstenen liftschaft van een appartementencomplex. De veelzijdig Argentijns/Duitse kunstenaar Alaniz kreeg de opdracht, die hij met een bezem op steel en verf gepassioneerd uitvoerde. Het thema moest ‘veiligheid’ zijn.

“Ik keek ruim een uur naar de muur en toen kwam dit beeld bij me op. Ik wist toen nog niet wat het betekende Nu wel: het gaat over het beschermen van de zwaksten, zelfs wanneer hun eigen leven in gevaar is.. Maar ook over wie je bent en wat je doet met je leven. Solidariteit, het helpen van degenen die onze hulp het meest nodig hebben. Het is een portret van de hedendaagse samenleving.”  Aldus Alaniz.

(Dirk Sonoystraat, Amsterdam Nieuw-West)

13 thoughts on “Veilig

    • Joh! Ik ben gek op Geschiedenis, na Nederlandse taal mijn lievelingsvak op school. Al heb ik er door ernstig gebrek aan leraren toentertijd (ja heus, dat kwam voor ) te weinig van op gestoken. Razend interessant dus, jouw aanvullingen en links. Ik had nog nooit van de goede man gehoord, al hebben de Geuzen mij wel altijd geïnteresseerd. Dus…dank je wel Corline!

  1. Dat kan ik me heel goed voorstellen! En het mooie is, dat het weer een mooie blog oplevert. Je hebt in ieder geval er altijd een erg mooi begeleidend schrijven bij!

    • Dank je Ep. Ik wil altijd graag achtergronden en informatie weten van de dingen die ik fotografeer. Het hoe, en waarom boeit mij daarbij. En als ik daarin niet de enige ben met mijn schrijfsels, is het dubbele pret! 🙂

Geef een reactie

