Home is where my Boeddha is

boeddha

Het was jaren geleden een banaal uitverkoopje, het laatste exemplaar uit de etalage en zonder doos. Eigenlijk veel te groot voor in een bescheiden ruimte want je zet ’m niet zomaar ergens in een verloren hoekje neer. Bovendien is hij, in tegenstelling tot zijn eeuwenoud gedachtegoed, fysiek nogal breekbaar en tik je er onverhoopt zomaar een deukje in. Maar hij blijkt bijzonder aaibaar over z’n bol, en ongemerktweg ben ik me aan deze vriendelijke goedlachse rondbuikige dikzak gaan hechten. Ik miste de goeiige vrolijkerd dus zeer op mijn nieuwe stee. Maar afgelopen week ving hij dan eindelijk als laatste van de nog te verhuizen attributen vanuit Drenthe de reis naar Amsterdam aan, gezellig naast mij in de autogordel zittende op de bijrijdersstoel. Zo werd de reis bijna een spirituele, met een denkbeeldige afsluiting tot doel. “Om innerlijke rust te vinden, moet je afmaken waaraan je begonnen bent.”, om bij deze gelegenheid met Boeddha te spreken. Het duurde wel even op mijn levenspad, maar nu zijn we dan weer ‘thuis’.

( P.s. Huishoudelijke mededeling aan mijn mede-bloggers; Door een haperende internetverbinding is het bijna onmogelijk voor mij op andere blogs te lezen en reageren. Tenenkrommend trage dikke stroop. Maar er wordt aan gewerkt! )

21 thoughts on “Home is where my Boeddha is

  1. De beste raadgever van 2013 gaat weer naar Amsterdam! Nu kom ik zelf uit Krommenie. Doe ze de hartelijke groeten daar en veel geluk en plezierige momenten voor jou! Waar ga je wonen en waar is de hond?

    • Haha, ja dat was aan jou de beste raad ooit van mij. 😉 We zijn gaan LATten Anja, da’s beter voor ons allebei. En ik blijf een Mokumse hé, geen ontkomen aan, ik woon voorlopig Antikraak vlakbij Plein 40-45. De hond is bij z’n baasje in Eext gebleven, het is geen stadshond. Dat kun je ‘m echt niet aandoen. Die moet vrij op het veld achter een haas aan kunnen jagen… Maar ik zal nog regelmatig in Eext zijn hoor! Er volgen nog meer Eexter-ommetjes 🙂

    • Voor een Noorderling is dat absoluut not-done ja, en daar kan ik me ook nog iets bij voorstellen. Maar ja, ik ben geen Noorderling hé. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Overigens, ik laat Drenthe niet helemaal los hoor, zal er nog regelmatig zijn voor een Eexter ommetje. 😉

  2. Zo, die kun je niet over het hoofd zien. Wel aaien dus. Aaien over zijn buik zou welvaart bevorderen. Misschien een tip? Ik moest even grinniken om het beeld van Boeddha naast jou in de autogordel. Een uitspraak van Lao Tse: Een reis van duizend mijl, begint met de eerste stap. Die heb je gezet. Verder in galop?!

    • Het heeft wel iets ja, zo’n Boeddha naast je in de auto. Wie weet neem ik ‘m vaker gezellig mee. Kwaad kan het vast niet.

      In galop, in galop… ik ga in gewone doen al zo hard voor mijn familie. In galop kunnen ze me helemaal niet meer volgen… 😉

Geef een reactie

