Trapezewerkers

Vanachter mijn pc in het hoekje van de huiskamer heb ik een prima zicht op wat er gebeurt in de straat. En dan bedoel ik niet de handel en wandel van de buurtbewoners maar die van mijn gevederde vliegende vriendjes. Pal in het zicht staat er in het winterseizoen een vogelhuisje in mijn voortuin en is het een komen en gaan van voornamelijk koolmezen die zich te goed doen aan de koekkruimels, vet- en pindabollen. Als ware acrobaatjes bungelen ze aan een bol, heel boeiend om te zien. Dat is eindeloos naar buiten gluren zo en van werken komt dan ook niet veelโ€ฆ

14 thoughts on “Trapezewerkers

  1. O, zitten ze daar ๐Ÿ™‚ Bij ons zitten ze achter onder de pergola. Ik heb een keer gehad dat ik naar de handel en wandel van een appelvink (in de boom aan de overkant) stond te kijken – met verrekijker – er net jehova’s langs kwamen. Die keken geloof ik wel even vreemd op.

  2. Wat leuk.
    Hier willen ze niet eten, ze gaan altijd naar de buurvrouw die heeft pindakaas, en van diezelfde dingen die jij ook hebt, maar als ik dat allemaal ophang blijven ze er af. Geen idee waarom. Zelfs de bol die ik van de buurvrouw kreeg, en de speciaal voor vogels pot pindakaas, hoeven ze aan mijn kant niet. Nou, mooi voordelig dan. Maar dan hoeven ze hier ook niet te komen als buurvrouw er niet meer is.

    • Dat snap je soms toch niet hoor. Mijn buurman heeft daar ook last van dat er bijna geen vogel komt, terwijl het hier bij mij niet aan te slepen is met het voer. En waar dat nou aan ligt… Minimale hersentjes in zo’n klein pannetje, dat is niet te volgen… ๐Ÿ˜‰

    • Dat zou je inderdaad denken Jan, maar nee de laatste keer was toch zo’n driekwart jaar geleden. Het verbaasde mij ook dat het beeld nog zo helder was. De Drentse regen wast kennelijk schoon… ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

