Zeldzame zwammen en zeeanemonen.

Weer thuis gisteren na een rondrit van een halve dag in de auto, gooide ik mijn maaltijd in de oven, plofte onderuit op de bank en dacht even lekker bij de kijkbuis te chillen met een eetlustopwekkende aflevering van MasterChef. Vriendlief echter stak prompt zijn hoofd om de kamerdeur met het stellen van de retorische vraag of ik soms moe zou zijn (waarbij hij het antwoord dan ook niet afwachtte) en mij sommeerde toch maar direct mijn camera te pakken en weer in de auto te springen om in het bos ‘een fraaie soort van zeeanemoonpaddenstoel’ op de kiek te zetten.

Een wát…??

Ik weet inmiddels uit ervaring dat tegenspraak in deze zinloos is. Dus gingen we haast je rep je voor het donker werd op Landgoed Terborgh de bijzondere zwam vereeuwigen. En ik heb er echt moeite voor gedaan thuis achter de pc, maar kon ‘m met geen mogelijkheid determineren. Dergelijk gelijk is ego strelend voor vriendlief, want als het moeilijk te vinden is, is het immers geen ordinaire. Reageert u dus vooral unaniem dat het inderdaad een zeer zeldzame of in ieder geval zeer bijzòndere zeeanemoonpaddenstoel is, of zoiets. Of uiteraard z’n ware naam natuurlijk voor wie hem onverhoopt toch herkennen zal. Dat mag ook. Mits ie dan evengoed  maar zeldzaam is.

En zeldzaam is-tie: Trechteroesterzwam, Pleurotus cornucopiae (Met dank aan Antoinette!)

27 thoughts on “Zeldzame zwammen en zeeanemonen.

    • Jahaaaaa, dat wilde ik horen! Zeldzaam, en zeer nog wel. Geweldig Antoinette, we maken echt waar een rondedansje. Wat leuk dat hij specifiek op dit landgoed al eerder gespot is. Dank je wel voor het zoeken hoor! Helemaal top!

  1. Leuk om weer foto,s van je te mogen bewonderen ik had je blogjes al gemist…..fraaie foto,s! Deze exemplaren kom ik hier in iedergeval niet tegen.

  2. is het geen zeeblauwgroene oesteranemoonzeezwampaddestoel? 😉 Wel bijzonder zeldzaam in ’t bos, in zee kom je deze vaker tegen, denk ‘k zomaar
    groet
    BTW je weet telkens wel bijzonder fraaie foto’s te plaatsen, Mooi!

    • Die klinkt zeldzaam genoeg om ‘m zomaar te kunnen zijn ja! In ieder geval een serieuze optie! 😉

      Dank je, ik probeer altijd wel vanuit verschillende posities meerdere plaatjes te schieten. Er gaat bij mij naderhand nogal wat de virtuele prullenbak in weet je. 🙂

  3. Erg zeldzaam, denk ik 😉 En de maaltijd was zeker wel warm toen je thuiskwam? Mooi dat je door de voortvarendheid van vriendlief wel weer een blog kunt plaatsen. Je hebt nog steeds uitleg tegoed over mijn kopfoto. Dat wordt een blog, maar ik weet nog niet wanneer…..

    • Zeg dat, een MasterChef-onwaardige overgare maaltijd was het. Maar ik zeur niet. 😉

      Ik wist ut, ik wist ut, er komt vast een blogje over. En ik weet ‘t, sommige verhaaltjes moeten even rijpen. Ik heb geduld… 🙂

Geef een reactie

