Shoot the cow

 

De twee vriendinnen staan bijzonder riant met z’n tweeën in een weiland helemaal alleen voor henzelf. Ze zijn wat schuw en erg gesteld op hun rust en privacy, voor zover dat dan mogelijk kan zijn in een weiland natuurlijk, en bivakkeren dan ook meestal helemaal achterin. Ik zwaai altijd even als ik er langs kom en roep een vriendelijk ‘hallo meisjes’,  in de hoop dat mijn toenaderingspoging ze over de barrière doet trekken wat naderbij te komen voor een foto. Maar daar trappen ze dus niet in. Op een afstandje blijven ze stoïcijns al gras herkauwend naar me staan knipogen. Raar mens… zie ik ze denken. Deze keer is het dus hoog tijd voor een truc. Geen gezwaai, geen geroep, ik zak achter het gaas gewoon door mijn knieën, en wacht in stilte af. En daar kwamen de dames nieuwsgierig schoorvoetend dichterbij… Zijn ze niet ontzettend schattig?

Na veel geGoogle, het is nog niet zo simpel met die verschillende rassen, lijken het me een Blonde d’Aquitaine samen met een Witrik. Die laatste zou dan een zeldzaamheid zijn en met uitsterven bedreigd, en dat is dan toch weer  leuk om hier in Eext te zien grazen. Maar wie het beter weet mag het zeggen!

13 thoughts on “Shoot the cow

  1. Pingback: Ik ben een koe! | Appelvrouw

Geef een reactie

