Drentse pracht

hang-en-sluit-werk

Tijd voor een nieuw rubriekje: Drentse pracht. Ik fotografeer op mijn wandelingen regelmatig objecten die mij op de ene of andere manier raken, zo’n ‘wauw’ moment ergens onderweg dat je even de adem beneemt. Dan kan het om een opvallend detail gaan als het smeedijzeren sluitwerk van een toegangspoort zoals hierboven, maar is net zo goed mogelijk met een combinatie van losse elementen in het grotere geheel. ‘Schrijf ik wel een keer een verhaaltje over’ is dan mijn achterliggende gedachte, maar dan leert de ervaring dat die foto’s doorgaans ongebruikt in een map blijven liggen en komt het er gewoon niet meer van. Een beetje zonde is dat eigenlijk wel. Bij tijd en wijle zal ik die map hier op mijn blog dus maar eens leeg kieperen, met een enkel regeltje begeleidend schrijven erbij. Voor wie mee wil genieten van mijn wauwmomenten her en der onderweg!

De tropen in Drenthe, een tuin vol palmbomen
tropische-tuin-palmen

Biels in de schuur, het ademt eeuwenoud
drentse-schuurdeur

Het brandhout ligt te wachten. Laat de winter maar komen
drentse-schuurtjes-houtopslag

Klassiek ontmoet modern, symmetrie met Jan des Bouvrie
symetrie

Idyllisch…Wie wil hier nu niet wonen?
drentse boerderij

Mokums Meisje kende ze niet; Bonenstaken. Letterlijk.
bonenstaak

16 thoughts on “Drentse pracht

  1. Wat leuk bedacht Emily, vooral om ons mee te laten genieten. Vind dat altijd zo leuk als iemand een project heeft, wil ik ook graag. Maar – wat zeur ik nu – de tijd ontbreekt me.

    • Mooi hé, dat oude hout. Gelukkig is er hier veel authentieks bewaard gebleven en prachtig gerenoveerd. Ook in de omliggende dorpen. Ik duik vast nog wel de geschiedenis in, dat boeit mij ook heel erg. Maar alles op z’n tijd, ik woon hier nog wel even… 😉

  2. Schitterende reportage mevrouw orgineel ook!! Ja,als je er oog voor hebt,valt er veel te fotograferen!
    Ik ben zelf helaas niet zo goed in het begeleidend schrijven bij foto,s,en ik weet niet hoe ik meerdere foto,s tegelijk kan posten….

    • Je zult het niet geloven, maar het hele dorp hier ziet er zo ‘steriel’ uit. Uiteraard rent iedereen dan ook bij de eerste zonnestraal naar buiten gewapend met schoffel, voegenveger en bezem om het onkruid te wieden, dat kan niet anders. Wat dat betreft is er aan het Mokums Meisje nog wel wat op te voeden…

      De bonenbloem ja. Geen slecht jaar maar erg laat, het is lang koud gebleven in het voorseizoen. Hier bloeide er uiteindelijk nogal wat.

Geef een reactie

