Ondersteboven voor de Wespspin (Argiope bruennichi)

wespspin-argiope-bruennichi)

Ik zou even gaan zitten in het gras, maar mijn aandacht werd getrokken door iets van een pluizig web tussen wat grashalmen, daar waar ik zitten wilde. Toen ik wat beter keek bleek er een zwart-gele langpotige engerd in te huizen die druk doende was met het prepareren van zijn vers gevangen proviand, in dit geval een sprinkhaan. Het bleek de Wespspin (Argiope bruennichi) die oorspronkelijk uit het Middelands Zeegebied komt.  Machtig interessant en een foto waard, dat dan weer wel ondanks mijn afschuw van dergelijke meerpotige kruipers. Maar de jager (een vrouwtjes exemplaar in dit geval) hing ondersteboven slechts een luttele vijftien centimeter boven de grond waardoor deze foto een nogal acrobatische pose van mij vergde, en beter dan dit zou het niet worden. Gelukkig is het reuze verlaten daar in het verre veld waar mijn act plaats vond, dus behalve mijn hondse wandelmaatje hoorde ik verder niemand lachen. Alles voor de foto nietwaar…

9 thoughts on “Ondersteboven voor de Wespspin (Argiope bruennichi)

  1. Een drietal jaar geleden had ik er ook zo eentje in mijn tuin. Toen ik trachtte te achterhalen welke spin het betrof, kwam ik op tijgerspin uit. Ik vind die naam, net als wespspin trouwens, ook wel passen.

Geef een reactie

