Op de Ossenring, historische motor GP Eext 2013

De liefhebbers van historische en klassieke motoren en wegraces konden vandaag in Eext hun hart weer ophalen. Vanmorgen om zeven uur werd het dorp voor alle gemotoriseerde verkeer hermetisch afgesloten en veranderde het centrum compleet in een wegcircuit, de Eexter ‘Ossenring’ geheten. Zeven stuks ossen hebben ooit een belangrijke rol gespeeld in het Eexter verleden, en dat aantal is zelfs op de groenrode dorpsvlag afgebeeld. De historische motor GP had dit jaar ‘Daytona Revival’ als thema, en werd opgeluisterd met de aanwezigheid van enige klinkende namen van Nederlandse topcoureurs uit het Daytona tijdperk van de tachtiger jaren. De wegraces op het Amerikaanse circuit van Daytona in Florida zijn al vele tientallen jaren een trekpleister van jewelste. Aan mij is dit echter niet besteed, want hoewel ik zelf jarenlang dagelijks motor heb gereden is het niet de snelheid die mij boeit. Ik ga puur voor de sfeer, en die was er zonder twijfel. Geluid en geur kan ik hier niet meegeven, maar hopelijk heb ik  iets van de indrukken in foto’s kunnen vangen.

Naar expositie oude tractoren

Naar OTMV kampioenschap tractorploegen

Naar stilte voor de storm, motor GP Eext

7 thoughts on “Op de Ossenring, historische motor GP Eext 2013

    • Dank je wel. Zo’n airbrush gespoten motor is dan niet echt historisch correct, maar ik kan er gewoon niet omheen zo mooi. En verder trekt mijn camera op de ene of andere manier altijd wel kleuren aan… 😉

Geef een reactie

