U bent in beeld

kudde-geiten

Schapen, koeien en paarden in de Hollandse polders en weidelanden zijn we hier wel gewend. Maar geiten… In eerste instantie dacht ik aan gezichtsbedrog en bestempelde de kudde van vele tientallen dieren als een nieuw soort Dokkumer schapenras. Maar ingezoomd bleken het toch echt geiten. “Ja én…? Mot je wat?”, leek de bijna enige bruine geit in het witte gezelschap me te vragen. Nee hoor, ik mot helemaal niks. Ik sta me hier gewoon te verbazen…

kudde-geiten-2

7 thoughts on “U bent in beeld

    • Via Google kwamen er wat geitenboeren tevoorschijn in Friesland, klopt Jan. Maar het is toch echt voor het eerst dat ze me opvallen op het land. (Al kan dat natuurlijk best aan mijzelf liggen ;-)) Ze zijn inderdaad een stuk vrolijker dan die duffe schapen. En een stukje geitenkaas sla ik ook niet af, lekker!

Geef een reactie

