‘Kunst’ig bruggetje

bruggetje-marrum

Regelmatig rijd ik langs dit fotogenieke witte bruggetje in de polders bij het Friese Marrum. En iedere keer weer bedenk ik mij dat ik het toch eens op de foto moet zetten. Gisteren waren de weersomstandigheden zo ideaal dat ik er echt niet aan voorbij kon rijden. Een staalblauwe lucht met prachtige wolkenpartijen op de achtergrond. Op deze manier wordt het bruggetje bijna een kunstobject. En misschien is dat door de landschapsarchitect  die het ooit bedacht heeft,  ook wel zo bedoeld.

marrum

De andere kant op, ook heel mooi.

9 thoughts on “‘Kunst’ig bruggetje

  1. Zowel het bruggetje als jouw foto ervan zijn het bekijken absoluut waard. Hoewel ik een paar keer per jaar toch wel even in de buurt van het Tempeltje van Ids op de zeedijk bij Marrum rondkijk, heb ik dit bruggetje nog nooit gezien.

    • Ik ga binnendoor van Burdaard naar Marrum over de Wanswerterdyk-Kleasterdyk-Nieuweweg. En dan ligt het bruggetje halverwege Kleasterdyk rechts (Kontribusjefeart).

      Burdaard is overigens ook zeer de moeite waard, met o.a.z’n pittoreske ophaalbruggetje over de vaart. Zoveel leuke oude dorpjes daar in de omgeving…

Geef een reactie

