Schagenezer Folklore

schagen-klederdracht

Ik stapte net de deur uit bij mijn dochter op weg naar mijn auto om huiswaarts te keren, toen ik mij even terug waande in het Zuiderzeemuseum van Enkhuizen. Schagen draagt op tien opeenvolgende donderdagen in het oude centrum van het stadje de West-Friese Folklore een warm hart toe. Naar verluid is dat een heel spektakel met onder andere diverse soorten paard en wagens, oude ambachten en folkloristische zang en dans. Helaas had ik geen tijd, maar mocht er nog net even een glimp van opvangen. Het voorproefje smaakte alvast naar meer.

8 thoughts on “Schagenezer Folklore

Geef een reactie

