Stil

Hoewel nu midden in het toeristen hoogseizoen, heerst er aan deze kant van het dorp nog absolute rust en stilte. Aan de rand van de Hondsrug glooit het al hier en daar een beetje en dat doet soms on-Nederlands aan. Na de buien van afgelopen dagen toont als weer mooi groen. Witte wolkenpartijen drijven zachtjes langs de hemel. Ontstressen gaat hier moeiteloos. En passant mijn eerste vlinder close-up. Nog moeilijk met die wind, ik heb stiekem met een hand de steel vastgehouden. Thuis zocht ik op vlindernet.nl middels hun handig zoeksysteem zijn bijbehorende naam, maar raakte bij de eerste stap al verstrikt in de vraag of het een mini- of macrovlinder is. Euhm…  Ik kom van de winter wel een keer terug om dat allemaal eens grondig uit te zoeken. Maar wie het insect zo gelijk al herkend mag het natuurlijk ook zeggen. Graag zelfs.

Altijdmooiweer weet de naam van de vlinder: De Bonte grasuil (Cerapteryx graminis). Dank je Anne!

10 thoughts on “Stil

    • Ohw ik dacht die schud je zo uit je mouw, Jan. 😉 Ik heb dan in ieder geval weer geleerd dat ik beter moet kijken naar bepaalde uiterlijke kenmerken. En opmeten eventueel. Nou ja, het kan geen kwaad de natuur wat bewuster te beleven.

Geef een reactie

