Zweefvliegje op Bolpapaver

zweefvliegje-en-bolpapaver

Van beiden moest ik de namen Googlen, want wat dat betreft ben ik nog een onbenul. Ik zag het vliegje zelfs voor een wespje aan, maar na het lezen van de beschrijving van deze Syrphidae trok het schaamrood op mijn kaken abrupt weer weg.  Het diertje doet zich namelijk expres en met succes als wespje voor, dus mij treft geen blaam. Een set vleugeltjes minder doet daar niets aan af, hij vliegt als de beste. Sinds ik met mijn nieuwe bridgecamera over een zoomlens beschik,  gaat er een onbekende  wereld voor me open. Oké, het is dan nog geen echte macro, maar voor mij absoluut goed genoeg om daar de lol van in te gaan zien. Gelukkig maar, want er moet voor in de toekomst toch wat te wensen blijven…

10 thoughts on “Zweefvliegje op Bolpapaver

  1. Mooie foto van dit zweefvliegje, dat prachtig kleurt in zijn omgeving.
    Weet je dat honderden verschillende zweefvliegen zijn, waarvan velen erg op elkaar lijken!? Als je echt in de macrofotografie zal er nog eens een wereld voor je open gaan. 😄

Geef een reactie

