Soldaatje

kleine-rode-weekschildkever

Ik heb het niet zo op vliegende kriebel beestjes, maar sinds ik hier op de diverse blogs van die fantastische macro’s kan bewonderen loop ik onderweg toch iets oplettender langs de bermen. En  prompt werd vandaag mijn aandacht getrokken door een oranje kevertje, ook niet direct een schutkleur te noemen in een gerstveld. Volgens Google is het de Kleine Rode Weekschildkever, ook wel soldaatje of rode weekschild (Rhagonycha fulva) genoemd. Voila, het eerste kevertje in mijn leven dat ik bij naam kan benoemen. En met de close-up stand op mijn camera, vind ik dit nog best een heel geslaagde opname!

7 thoughts on “Soldaatje

  1. Mooi begin van je ontdekkingstocht in het rijk der insecten. Als je eenmaal echt met macrofotografie begint, dan gaat er een wereld voor je open, want dan ontdek je pas hoe ingenieus ook die kleine, veelal irritante insecten in elkaar zitten. 😊

  2. Mooie foto,moet je vaker doen! By the waY,ik zei je laatst dat ik een macro lens had op mijn camera,maar dat klopt niet,sorry! Wél kan ik dat later nog apart aanschaffen,maar dat moet nog even wachten…..dat is redelijk prijzig. Ik kan nu op alles “redelijk inzoomen” en daar ben ik al heel blij mee!

Geef een reactie

