Siamees raadsel

siamese tweelingboom

Je komt het wel vaker tegen, een boomstam die zich in twee afzonderlijke bomen opsplitst, de zogenaamde Siamese tweelingboom. Tijdens mijn wandeling op Landgoed Coenderborg in Nuis zette ik er eentje op de foto. Leergierig en nieuwsgierig als ik ben wilde ik het hoe en waarom daar van weten. Wat precies doet zo’n stam besluiten zich op te delen in tweeën. Dus sloeg ik thuis aan de Google. Noppes nada niente. Helemaal niks over een mogelijke  oorzaak te vinden. Mateloos irritant…

Iemand hier misschien?

5 thoughts on “Siamees raadsel

  1. Hier kom je het soms ook tegen,ik kon ook geen antwoord vinden,tot dat een persoon hier uit de buurt, tegen mij zei dat het soms gebeurd, dat als bij een jonge bom de “kop”eraf gaat,er dan 2 nieuwe loten groeien, en dan tot een worden.

    • Maar Ep, dan zou je toch verschil moeten zien in de schors tussen de nieuwe bomen en de oorspronkelijke stam, en dat zie je bij deze boom op de foto niet. De stam gaat naadloos over in twee aparte bomen… (Als je begrijpt wat ik bedoel) Ik geloof in dit geval niet zo in dat verhaal… Maar bedankt voor het meedenken hoor!

Geef een reactie

