Van de ree en de Ridgeback

006-2500

Spot ik zo maar tijdens onze fietstocht gisteren een ree verderop in het veld. Toch maar eens kijken of ik die genoeg in kan zomen. Gehannes met de camera, het duurt even voor ik die ree terug kan vinden in mijn zoekvenster. Maar dan heb ik tegelijk pardoes mijn hond in het vizier, die heel slim van mijn gepruts en onoplettendheid (sorry) gebruik maakt om de ree van dichterbij te gaan bekijken.  Het dier  verblikt of verbloost echter niet, en graast onbekommerd  verder. Ze blijken wel vaker  in Bas een vermeende soortgenoot te zien. Ree en Ridgeback staan elkaar dan nog even verveeld aan te staren, voor elk zich omdraait en zijn weegs vervolgt. De ree verdwijnt in het stuikgewas van de bosrand, en de hond gaat op speurtocht naar een haasje. Dat is vast een stuk spannender.

008-2500

9 thoughts on “Van de ree en de Ridgeback

  1. Heb wel al hier gekeken en me thuis gevoeld maar nog geen tijd om te lezen gevonden; kom er graag later voor terug. De vormgeving bevalt in ieder geval prima en ik vond het leuk dat je bij me kwam lezen en daarvan sporen achter liet. Hartelijke groet Mokums Meisje!

  2. ik werd even ongerust en dacht dat de hond achter de ree zou gaan maar blijkbaar is dat een brave loebas.Fijn dat je ze samen op de foto kon zetten.Bedankt voor je bezoeken aan mijn blog.

Geef een reactie

